aparan

با گسترش روز افزون اقبال خریداران به استفاده از خدمات فروشگاه های اینترنتی و تحولی که در میزان اعتماد به این فروشگاه ها شکل گرفته است، روز به روز بر دامنه فعالیت های اقتصادی آنلاین افزوده می شود، با این همه و به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب توزیع کالا، هنوز مشکلات بزرگی گریبان گیر صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است.

تحویل به موقع و ارزان کالای فروخته شده از طریق اینترنت، از معیار های بسیار مهم در توانایی جذب و وفادار سازی مشتریان فروشگاه های اینترنتی محسوب می شود، اما فقط تعداد محدودی از فروشگاه های آنلاین موجود، موفق به ارائه با کیفیت این خدمات شده اند. (ادامه مطلب را ببینید...)

مهمترین مساله در طراحی یک شبکه توزیع کالا برای فروشگاه های اینترنتی، جمع میان قابلیت اطمینان، سرعت ، برنامه ریزی و حداقل هزینه است. چنین صورت مساله پیچیده ای باعث شده است که دفاتر پیک موتوری، مخصوصاً با ماهیت محلی بودن و عدم گسترش خدمات آن ها در تمام سطح شهر، نتوانند خدمات مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین ارائه کنند و بدتر از آن، کیفیت خدمات شرکت پست است که نه برای خریدار و نه برای فروشنده، از حداقل استانداردهای لازم برخوردار نیست.

طی ماه های گذشته، یک شبکه توزیع کالای آنلاین به صورت محدود و آزمایشی راه اندازی شده که با برخورداری از زیرساخت های IT قوی و امکان رهگیری مرسولات برای طرفین یک فروش اینترنتی، بارقه هایی از امید به افزایش کیفیت ارسال کالا ایجاد کرده است. به زودی فقط فروشگاه های آنلاین بزرگ مثل دیجی کالا نخواهند بود که می توانند اطمینان خریداران را از بابت تحویل به موقع، منظم و ارزان سبد خریدشان جلب کنند. بلکه فروشگاه های کوچک یا در حال توسعه نیز خواهند توانست با پیوستن به این قطار توزیع هوشمند، کیفیت خدمات خود را به غول های بزرگ اینترنتی برسانند و در رقابت با آن ها برگ برنده ای در دست داشته باشند.