Leage


هفت سال از آخرین قهرمانی پرسپولیس با وضعیتی دراماتیک می گذرد. در این سال ها، هیچ گاه آن ها تا این اندازه مطمئن به سمت صدر جدول پیش نرفته اند. درحالی که تیم برانکو ابتدای فصل را به طرزی بسیار ناامیدکننده آغاز کرده بود، اما همه چیز به سرعت تغییر کرد. پرسپولیس تا همین جا قهرمان بدون رقیب نیم فصل دوم لیگ برتر ایران است. (ادامه مطلب را ببینید...)

برانکو از باشگاهی آشفته با بازیکنان آشفته تر و بدون اعتماد به نفس، تیمی یک دست و مطمئن ساخته است. آن ها در نیم فصل دوم به طرز حیرت آوری موفق بوده اند. علاوه بر این، همین که تا چند هفته پیش، کسی از پرسپولیس انتظار قهرمانی نداشت، بر مدیریت استرس تیمی آن ها کمک کرده است. حالا اما (تا پیش از بازی استقلال در مقابل سپاهان) تنها با یک امتیاز اختلاف، در رده دوم جدول نشسته اند و از همه مهم تر این که این اتفاق در زمان بسیار مناسبی رخ داده است. در حالی که 5 هفته به پایان مسابقات باقی مانده، شاگردان برانکو ایوانکویچ هم از فرصت تصاحب صدر جدول با کمترین لغزش حریفان برخوردارند و هم لازم نیست جایگاه خود را برای هفته های متوالی حفظ کنند. این که تیمی از مدت ها قبل از پایان فصل در صدر جدول باشد، مدتی طولانی استرس و اضطراب حفظ جایگاه را همراه با توقعات و فشارهای افزاینده هواداران به آن تحمیل می کند. 

پرسپولیسی ها خیلی باید خوشحال باشد که می توانند تنها یک یا دو هفته مانده به پایان مسابقات، صدر جدول را تصاحب کنند و فقط دو هفته مقاومت لازم خواهد بود تا جام را بالای سر ببریند. این وضعیت، یک امتیاز ویژه است که رقیبان از آن بی بهره اند.