شما کلاغ هستید

زمان زیادی نگذشت از زمانی که آیت الله هاشمی مخالفان سر سخت خود را دسته ای کلاغ نامید و آنان را بسیار بر افروخت، تا این که ماجرای کلاغ ها این بار از زبان یک هوادار به مخالفان کارلوس کیروش رسید. این هوادار در یک پیام فیس بوکی برای کارلوس نوشته است که ما شما را دوست داریم و در ادامه، منتقدان را به کلاغ هایی تشبیه کرده است که می خواهند با سر و صدایشان توجهات را به سمت خود جلب کنند. (ادامه مطلب را ببینید...)
هر چند سرمربی تیم ملی جدای از این تشبیه، پاسخ همدلانه و بدون قضاوتی داده است، اما افکار عمومی و علاقه مندان به فوتبال، می توانند با اکثریت مطلقی از این قیاس پشتیبانی کنند.
واقعیت غیر قابل انکار این است که فوتبال ملی در سال های اخیر، قربانی جنگ قدرت میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش شده است. جنگ قدرتی که بر اساس خط و مشی غیر سیاسی و غیر دولتی فیفا، محکوم شماره یک آن محمود گودرزی، وزیر تحمیلی ورزش و جوانان است. هنوز از خاطره ها نرفته است که حسن روحانی در زمان اخذ رای اعتماد کابینه از مجلس نهم، چند بار ناچار به معرفی فرد جدید برای تصدی وزارت ورزش شد و هر بار با پاسخ منفی اصولگرایان حاکم بر مجلس رو به رو گشت. شاید یکی از بهترین اقداماتی که مجلس دهم با آرایش معتدل تر می تواند در آغاز دوران خود انجام دهد، استیضاح وزیری است که گویا تمام هم و غم خود را بر مقابله و درگیری با محبوب ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال کشور متمرکز کرده است.
چه تشبیه کردن صدای مخالفان کیروش به سر و صدای کلاغ ها صحیح باشد و چه نباشد، این محمود گودرزی است که در این جدال بازنده خواهد بود. کارلوس کیروش، اگر تنها یک اقدام مثبت در این 5 سال داشت و آن هم مشت گره کرده اش در مقابل چشمان سرمربی تیم ملی کره جنوبی پس از صعود ما به جام جهانی پیشین بود، هرگز از قلب هوادارن فوتبال خارج نمی شد. چه کارلوس کیروش کلاغ باشد و چه مخالفانش، این مخالفان هستند که قافیه را باخته اند.